Filosofista vaikenemista

Olen ollut hetken aikaa kirjoittamatta tänne ja luultavasti se tulee jatkumaan vielä muutaman päivän ajan, mutta älkää luulkokaan minun aivojeni lepäävän laakereillaan tai minun lomailevan. Kyseinen hiljaisuus on ehkä enemmänkin filosofista puurtamista kuin lomailua.

Tänään sattumalta silmiini osui Star Strek Enterpisen kolmannen tuotankokauden jakso nimeltä Exile, jossa esiintyi Tarquin -niminen telepaatikko. Hänet oli karkotettu omiensa parista kykyjensä takia ja hän oli viettänyt yli 400 yksinäistä vuotta, joita olivat lievittäneet vain neljä kumppania, jotka hän oli saanut houkuteltua jäämään muutoin täysin autiolle planeetalle. Jotenkin minä samaistuin häneen ja tunsin yhteenkuuluvuutta tämän Tarquinin kanssa.

Uuden Suomen internetsivut ovat saaneet näemmä täytettä, mutta vieläkään ei varsinaista uutisinformaatiota ole sinne päätynyt. Sivulla käydään läpi historiaa, jonka Uuden Suomen edeltäjät ovat kokeneet aina Suomettaresta painetun Uuden Suomen lakkauttamiseen. Sivuilla myös kerrotaan hieman lehden käyttöön ottamasta Akseli Gallen-Kallelan piirtämästä logosta.

Jari Lindholmin blogissa on varsin mielenkiintoinen huomio siitä miten media on käsitellyt puolustusministeri Häkämiehen puhetta CSIS-tutkimuslaitoksessa. Täytyy itsekin tunnustaa, etten ole etsinut puolustusministerin puhetta käsiini (jos se on jossain konaisuudessaan julkaistu), vaan turvautunut median välittämään informaatioon siitä. Noh, onneksi en ole häntä hirveästi haukkunut. Edelleenkin, vaikka olen lukenut tuon huomautuksen minä Lindholm kirjoittaa, olen sitä mieltä, että Häkämies oli ehkä hieman liian suorasanainen – olen ehkä hieman vanhakantainen, mutta minusta kaikkea ei ole kannattavaa sanoa ihan siinä muodossa kuin se on, etenkin tällaisessa tilanteessa.

Tietoja Riku Korvenpää

Truth seeker and thinker, tired one.
Kategoria(t): Lehti, Media, Omia kuulumisia, Politiikka. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s