”Jumalaa tuskin on”-kamppanja rantautui Suomeen

Tänään, Kansanvälisenä Humanismin päivänä, rantautui Suomeen keskustelua herättänyt ”Jumalaa-tuskin on”-kamppanja. Kamppanjan suomalaisen toteutuksen takana ovat Suomen Humanisti– ja Vapaa-ajattelijainliitot, kertoo Yle Uutiset. Helsingissä huomisesta lähtien on bussien ja raitiovaunujen kyljistä luettavissa lause ”Jumalaa tuskin on olemassa. Lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä”. Turussa ja Tampereella vastaava ajatus on sorvattu muotoon ”Iloitse elämästäsi kuin se olisi ainoasi, koska se on”. Henkilökohtaisesti pidän enemmän tästä Turun ja Tampereen versiosta, koska se on virkistävän uuden mallinen tällä kentällä. Uuden mallinen siksi, että olen jo kyllästymiseen asti saanut mediasta lukea etenkin vapaa-ajattelijoiden destruktiivisista hyökkäyksistä uskontoja ja eritoten luterilaista valtakirkkoa kohtaan. Tämä uusi mainoslause tuo hyvin julki ajatuksen, mutta ei ole negatiivinen eikä hajottava sävytykseltään. Etenkin Vapaa-ajattelijat tarvitsevat nyt positiivista (eli ketään vastaan hyökkäämätöntä) julkisuutta, sillä kukaan ei jaksa kuunnella sitä luokan perällä räyhäävää häirikköoppilasta, vaikka hänellä olisikin arvokasta ja painavaa sanottavaa.

Mainokset

Tietoja Riku Korvenpää

Truth seeker and thinker, tired one.
Kategoria(t): Uskonto Avainsana(t): , , , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s