Pinterest ja Minä

Pinterest on Internetissä toimiva kuville ja videoille tarkoitettu someleikekirja, joka alotti toimintansa 2010. Toimintaperiaate on varsin yksinkertainen. Käyttäjä voi pääasiassa mistä tahansa netistä pinnata kuvia palveluun, joko lähdesivulla olevan toiminnon kautta, käyttämällä lisäämiseen tarkotettua selainlaajennusta tai lisäämällä kuvasivun osotteen Pinterestiin käsin. Ymmärtääkseni alkuperäinen kuva ei kopioidu Pinterestiin, joten mikäli alkuperäinen kuva poistuu, tai sen osoite muuttuu, poistuu kuva myös Pinterestistä.

Rikorven @ Pinterest

Viimeisimmät pinnaukseni näyttävä näkymä Pinterestissä. Olen näemmä viimeksi pinnaillut geokolikoita. Kuva: Kuvakaappaus / Riku Korvenpää.

Mitähän minä oikeastaan teen Pinterestissä? – Hmm. Kerään sinne mielenkiintoisia ja/tai kauniita kuvia tai kuvia joissa esitellään jokin kaunis yksityiskohta. On minulla kyllä myös Jotain kamalaa – boardikin (eräänlainen kansio) olemassa.

Onko Pinterestistä minulle jotain hyötyä tai iloa? – Virikkeenä ainakin ja luultavasti jotain ideoitakin saa, etenkin geokätköilyyn liittyen. Kauniita asioita on kiva katsella ja keräillä, ainakin virtuaalisesti, kun ei ole säilytys tai muita sellaisia ongelmia. En kyllä tiedä tuleeko vanhoja pinnauksia kovin paljoa katseltua. Ehkä niitä selailee, jos etsii jotain tiettyä kuvaa, josta on muistikuva. Minusta aika pitkälle samat hyödyt kuin perinteisestäkin leikekirjasta. Vähän minua kyllä harmittaa, ettei tällä hetkellä voi pinnauksia jakaa täällä WordPress.comissa sijaitsevissa blogeissa. Ehkä siihen tulee muutos jossain vaiheessa. En ole vaihtamassa blogialustaa Pinterestin takia.

Tilastoja tänään (22.5.2013 klo 11):

  • 5 boardia
  • 270 pinnausta
  • 5 seuraajaa
  • 9 seurattua

Löydä minut Pinterestistä!

ico_pinterest pinterest.com/rikorven

Tietoja Riku Korvenpää

Truth seeker and thinker, tired one.
Kategoria(t): SoMe Avainsana(t): , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Yksi vastaus artikkeliin: Pinterest ja Minä

  1. Paluuviite: Some ja Minä, osa 3: Mitä minä teen somessa | Reunahuomautus

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s